Monday 3 October 2011

Zuri,Aidah,Shazwan and Jasstina!


Chinatown ialah kejiranan etnik yang mempunyai unsur-unsur budaya Cina, penduduk cina sejarahnya. Chinatown terletak dalam daerah yang lebih besar di Outram. Chinatown  terdiri daripada beberapa kawasan Kreta Ayer, Telok Ayer, Tanjong Pagar, Bukit Pasoh dan Ann Siang Hill.

Gambar ini menunjukkan Pagoda Street.Di Pagoda Street ada banyak kedai-kedai yang menjual pakaian trdisional cina yang cantik dan comel.Pagoda Street ada ramai orang membeli-bela  pakaian tradisional cina untuk Chinese New Year.Ada yang membeli pakaian tradisional cina,tradisional makanan cina dan ubat-ubat.Di sini ada sikit kedai-kedai yang menjual pakaian Melayu dan Indian yang cantik.Pagoda Street ada Indian Temple dan Temple Cina.



Gambar ini menunjukkan Telok Ayer Street.Di Pagoda Street ada Maxwell Food Centre yang ada makanan kedai-kedai yang semua cina yang tidak halal tetapi ada tiga atau empat kedai makanan yang melayu yang halal.Di Pagoda Street ada banyak KopiTiam yang sudah lama.Di situ pun ada banyak kerata di jalan raya.Telok Ayer Street besar dan tempat yang cantik.



Gambar ini menunjukkan Smith Street.Di Smith Street ada The Majestic yang besar dan cantik.Smith Street ada Garden Brigde yang warna-warni dan cantik.Smith Street ada ramai orang yang mengagumi The Majestic dan Garden Brigde kerana tempat dua ini cantik dan berwarna-warni.Tempat Smith Street besar tetapi cantik.

No comments:

Post a Comment